close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

השבחת שווי הנכס על ידי הוספת מרפסות

מערכת שורשיא תשרי, תשפ10/10/2019

האם פעם חשבתם על האפשרות הזאת? יותר מזה, האם אי פעם חשבתם על האפשרות לשפץ את הדירה שלכם אבל נרתעתם מההוצאה?

תגיות:
איך אפשר להשביח את שווי הדירה שלכם? האם פעם חשבתם על האפשרות הזאת? יותר מזה, האם אי פעם חשבתם על האפשרות לשפץ את הדירה שלכם אבל נרתעתם מההוצאה? האם חשבתם על כך שזאת לא באמת הוצאה אלא השקעה בנכס? השקעה שבבוא היום גם תניב רווח יפה? את שווי הנכס שלכם אתם יכולים להשביח במגוון דרכים וצורות, חלקן יותר יקרות וחלקן יותר זולות, חלקן יותר רווחיות וחלקן פחות. מתוך כל האפשרויות הללו, השבחת שווי הנכס על ידי הוספת מרפסות היא כנראה האפשרות הטובה ביותר וגם האפשרות שתעניק לכם את האפשרות להשביח לא רק את שווי הנכס, אלא גם את איכות החיים שלכם בדירה שלכם עצמכם.
/>
כיצד נקבע שווי של נכס?
שווי של נכס נדל"ן נקבע על פי שורה של פרמטרים שבראשם שטח הנכס, המיקום הגאוגרפי שלו והקומה בה הוא ממוקם. אותו הנכס בדיוק יעלה יותר בצפון תל אביב מאשר בדרום תל אביב, והוא יעלה יקר יותר בירושלים מאשר בבאר שבע. נכס ששטחו גדול יותר או שיש בו מספר חדרים גדול יותר, גם הוא יעלה יותר יקר. מעבר לכל אלו, על שווי הנכס משפיעים פרמטרים כמו רמת החינוך באזור, רמת הפשיעה, התחבורה, השירותים הקהילתיים ואפילו קירבה לתחנת אוטובוס או מרכז קניות. שווי הנכס נקבע גם על פי רמת איכות החיים שהוא יודע לספק לדייריו – יותר חדרים יותר שווי, יותר מרפסות יותר שווי, יותר גינות יותר שווי וכן הלאה.

בלקון מרפסות -חברה לבניית מרפסות שמש והרחבת מרפסות קיימות בכל הארץ

הוספת מרפסת – שדרוג משמעותי של איכות החיים
בין שבדירה שלכם יש כבר מרפסת אחת ובין שאין בה כלל מרפסת, הוספת מרפסת משביחה באופן מיידי את שוויה של הדירה. ככל שהמרפסת תהיה גדולה יותר, מעוצבת יותר, מאובזרת יותר ומול נוף יפה יותר, כך תרומתה לשווי הנכס תהיה גדולה יותר. יחד עם זאת, גם אם מדובר במרפסת שמש קטנה וצנועה, עדיין יעלה ערך הנכס בהיקף שעולה על היקף ההשקעה בבניית המרפסת, וזה כבר מביא אותנו לשיקול החשוב ביותר בתהליך של השבחת שווי הנכס על ידי הוספת מרפסות.

שיקול זה עוסק ביחס שבין היקף ההשקעה ובין תוספת השווי של הנכס. ככלל, אם הוספת המרפסת כרוכה בהוצאה כספית שהיא גבוהה יותר מעליית הערך של הנכס, אין בכך כל רווח. יחד עם זאת, ברובם המכריע של המקרים המצב הוא בדיוק הפוך ושווי הדירה תמיד יעלה בהיקף גבוה יותר מהיקף ההשקעה עצמה. כמו כן, אסור לשכוח את תוספת הערך שמרפסת כזאת מעניקה לכם בהיבט של איכות החיים בדירה. גם אם השווי יעלה כגובה ההשקעה, עדיין תוכלו ליהנות משנים ואולי עשורים של מרפסת שמש גדולה ומפנקת שתשנה לחלוטין את רמת איכות החיים שלכם בדירה שלכם עצמכם, וזה שווה הרבה.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה